30 de novembre, 2007

Transtorns del son



Més d'una vegada hem comentat els graciosos moviments que fa en Pirata involuntàriament quan somia. He estat informant-me resulta que aquests moviments són anomenats "mioclònies" i, si li passa mentre dorm, es tracta d'una mioclònia nocturna. En principi no ha de suposar cap problema de salut, però fa unes setmanes vam observar que a més d'aquest fenòmen nocturn en Pirata en patia un altre: l'enuresis nocturna, altrament dit, fer-se pipí al llit.

El primer cop vaig pensar que s'havia orinat expressament en un coixí que havia anat a parar a terra, però la taca perfectament rodoneta feia sospitar que s'havia adormit sobre el coixí i se li havia escapat un rajolí involuntari.

Les nostres sospites es van confirmar un vespre que, estès als nostres peus mentre erem abrigadets al sofà, una petita bassa transparent va aparèixer per art de màgia sota el seu cos. No gaire quantitat, però suficient com per ser catalogat oficialment com "pipí al llit".

Després d'aquell episodi el fenòmen només s'ha repetit un cop, que sapiguem, doncs ara ja hem posat les estores hivernals i pels molts colorins que tenen és difícil detectar una taca. Sort que tenim el nas fi!

El que m'amoina és que fins ara mai no li havia passat i tinc por que sigui un símptoma de quelcom més greu i amagat. Qui sap, potser només es tracta de l'edat, doncs tot i que el veterinari ens el va "tassar" segons el carrall acumulat a les dents, tot pot ser que no calculés bé i el nostre quisso tingui més edat de la que aparenta. En fi, a la propera visita a cal doctor li ho comentarem a veure què ens explica.

2 comentaris:

Sherif ha dit...

jajajaj pipi al llit!!!! XDDDDD

si nomes es aixo no passa res, jo devegades em desperto k m'estiren la manta!! i es el collons de gos k te ganes de jugar a les 3 o 4 de la nit!!! xdd

montse ha dit...

Sense conyes amb aquest temes. Jo de vosaltres no esperaria massa a anar al veterinari. Aquesta incontinència pot ser deguda a moltes causes, però no està de més que el veterinari la determini. Jo vaig tenir una gosseta que va començar així i com que era molt velleta pensàvem igual que vosaltres: coses de l'edat. Fins que el pus de la infecció va començar a ser visible per la vulva. La pobreta tenia una infecció i va necessita uns quants dies d'antibiòtic. Tot va sortir bé, però si avanceu la visita al veterinari podeu estalviar-li algún patiment a en Pirata. (no voldria pas espantar-vos. Tant de bo m'equivoqui, però no és normal el què li passa a en Pirata)