01 de juny, 2006

S.A.T.N.I.

S.A.T.N.I. o el que és el mateix, Substància Al Terra No Identificada. Aquesta és una nova categoria que he creat després d'algunes desagradables troballes al tornar a casa. Ahir, sense anar més lluny, només entrar al pis una forta olor a... a... no sé, productes químics? em va omplir les narius. En Pirata ja era davant meu remenant la cueta i rebent-me amb tota la efusivitat de que era capaç, però no vaig trigar en descobrir què era allò que pudia; a un metre de l'entrada, fresca i recentment produïda, una substància viscosa de color groc i plena d'escuma em saludava burleta.

Ai l'as! I això de quin orifici li ha sortit?!?! Immediatament la meva vessant Sherlock Holmes va sortir a la llum, "hummm... interessant. Molt interessant...". Evocant tots els capítols de CSI que havia digerit en els últims mesos vaig recordar un detall important: la forma de la esquitxada. "No presenta esquitxos en el perímetre, això vol dir que s'ha vessat des d'un punt baix, gairebé tocant a terra, amb el que no pot ser pipí. Hummm... interessant...".

Era el moment de recollir proves: el paper de cuina súper-absorbent sempre és un bon aliat en aquesta mena de tasques. "No hi ha restes sòlides, Grissom", aha! És hora d'interrogar al sospitós: "Pirata, vine!". Efectivament, l'alè el delatava, la fortor química emanava de manera innegable. Conclusió: en Pirata ha vomitat. I ara... què?

Com la meva part Sherlock estava cedint sota la "mare primerenca histèrica" que porto dins des que en Pirata és a les nostres vides, vaig decidir posar-me ferma i seguir la línia d'investigació més lògica: parlar amb la última persona que havia estat amb l'acusat, així que vaig trucar a en Quim.

La llum es va fer al final del túnel. Ell em va explicar que al migdia en Pirata havia begut de l'Onyar, concretament en un tram molt brut i en un moment en que l'aigua baixava especialment remoguda. Ell també havia notat l'olor química a l'aigua, i va observar que en Pirata deixava immediatament de veure. Però no prou ràpidament, amb el consegüent resultat hores després. Misteri resolt. Cas tancat.