16 de maig, 2006

Ciutadà Pirata

Aprofitant que per motius de feina avui havia de visitar l'Ajuntament, he passat per l'Oficina d'Informació i Atenció al Ciutadà per empadronar a en Pirata.

El tràmit ha estat senzill, només he hagut de presentar la cartilla veterinària que el metge ens va donar i el meu DNI. Han fotocopiat els documents i seguidament han introduït les dades del gos al sistema informàtic (nom, raça, color, sexe, edat, característiques, núm. de xip, etc.) moment en el que la senyora d'informació i jo hem protagonitzat un petit sketch del joc dels disbarats:
Jo -Si pots posar-hi una característica especial, posa-hi que el gos té una discapacitat: és cec.
Ella -Eh?
Jo -Sí, sí... cec.
Ella -Ah, carai, bueno bueno...
Ella (teclejant) -...
Ella -Però... com vols dir? Com és?
Jo -Doncs res, això, que no hi veu.
Ella -Aaaaaaaahhhh!!! Jajajaja...Que no hi veu! Jajajaja... És que havia entès "sec"! Clar, me l'imaginava ben sec pobret... Caram, que ha d'estar molt sequet per considerar-ho discapacitat! Jajajaja...
Ai, Senyor. Doncs bé, desprès de "desfacer el entuerto" m'ha donat una plaqueta amb la inscripció del número censal sota la inscripció "Ajuntament de Girona" i a canvi m'ha clavat 14,90€ de l'ala. Un parell de papers més, una signatura i apa, ja tenim en Pirata censat. Ja és oficialment resident o, perquè no dir-ho, ciutadà de Girona. Ya tiene papela, paisa.

Tenir els papers del gos en regla és important, sobre tot si és un animal amb risc de patir accidents o provocar-los, com és el cas d'en Pirata. A més, és bo de saber que la policia municipal pot demanar-te la documentació en qualsevol moment i si l'animal no està censat et poden imposar una multa. Nosaltres, per fer les coses bé i estar tranquils, hem registrat el quisso. És una mesura més (a part del xip) per si en Pirata es perd o se'ns escapa i tenim la sort que algú el trobi. Ara, sense necessitat d'un lector de xips sinó a simple vista, hom notarà que duu la plaqueta i podrà trucar a l'Ajuntament o a la Policia.